Sunday, December 21, 2008

LATAR BELAKANG SYARIKAT

Syarikat ini ditubuhkan pada November 2007 di alamat 637, MK 21, Padang Temusu, 14000 Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Bermula dengan perkongsian modal oleh dua orang sahabat, En. Akmal Anas Abd Malek dan En. Mohd Salmee Ismail, mereka berjaya mebawa syarikat ke satu tahap yang agak membanggakan. Melihatkan kejayaan dan kesungguhan dua orang pengusaha syarikat ini, ianya telah menarik minat 2 orang lagi sahabat mereka iaitu, En Mohd Saful dan En. Mohd Sofian untuk turut melabur sebagai sleeping partner di dalam syarikat ini.

Pada permulaannya, syarikat ini bergerak dengan berniaga buah-buahan secara kecil-kecilan di pasar-pasar malam, pasar tani dan turut mengusahakan ternakan ayam kampung secara komersial. Kemudiannya ia bergerak selangkah lagi ke hadapan dengan membuka sebuah gerai buah-buahan yang terletak di Jalan Padang Menora.

Setelah beberapa ketika berniaga secara kecil-kecilan, pemilik perniagaan ini mengambil satu langkah drastik untuk bertindak menjadi pemborong dan pembekal bahan-bahan berasaskan pertanian dan ternakan kepada syarikat-syarikat dan juga pemilik-pemilik restoran di sekitar Pulau Pinang.

Selain itu, pemilik juga telah membuka ladangnya sendiri dengan mengusahakan tanaman-tanaman pertanian dan serai merupakan tanaman utama di ladang tersebut. Antara tanaman-tanaman yang turut diusahakan ialah cili, pisang, betik, limau kasturi, ceremai dan lain-lain lagi.

PENAFIAN/DISCLAIMER

© 2009 PKK Enterprise (PG 0209352-D), Hakcipta Terpelihara. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan PKK ENTERPRISE melainkan dinyatakan sebaliknya. PKK ENTERPRISE tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP