Sunday, December 28, 2008

TANAM SERAI DI SELAMA PERAK


Semalam, bertempat di Pondok Tanjung, Selama, Perak, PKK Enterprise bersama-sama beberapa orang kru-kru telah berkampung di sini bagi menjalankan beberapa aktiviti pertanian. Antara aktiviti-aktiviti yang terlibat ialah penanaman serai di sebuah ladang kepunyaan seorang teman owner syarikat. (Klik S.I.N.I untuk melihat foto aktiviti penanaman serai)

Dengan ladang yang seluasnya hampir 1 ekar, keperluan benih serai tersebut menjangkau 1 tan dan ianya telah diangkut dengan menggunakan lori syarikat. Lori yang sarat dengan benih serai tersebut bertolak dari headquarters di Bukit Mertajam dan sampai di lokasi pada pukul 0930 pagi.

Tanah seluas 1 ekar tersebut telah ditanam sebanyak 8000 perdu (3 batang serai/lubang) dengan jarak antara pokok 3 kaki. Kerja-kerja dilakukan bermula pada pukul 10 pagi dan tamat pukul 5 petang. Bagai dirahmati Allah kerana berbudi kepada tanah, hujan turun setelah kerja penanaman selesai semuanya...

Untuk TEMPAHAN SERAI, JANGAN LUPA HUBUNGI KAMI, PKK ENTERPRISE ATAU ISI SAHAJA BORANG TEMPAHAN YANG TERSEDIA DI WEB SITE INI. SETIAP TEMPAHAN AKAN AKAN DIHUBUNGI OLEH PENGURUS PEMASARAN KAMI!

0 comments:

PENAFIAN/DISCLAIMER

© 2009 PKK Enterprise (PG 0209352-D), Hakcipta Terpelihara. Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini adalah kepunyaan PKK ENTERPRISE melainkan dinyatakan sebaliknya. PKK ENTERPRISE tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP